GFB komanda 2021 02 17

Nuo idėjų iki produktų: GENERAL FINANCING BANKO patirtis

eJUJ 44615 v2

Banko paslaugų patogumas klientui ir jų funkcionalumas – dalykai, kurių vartotojai tikisi net nesusimąstydami, kaip gimsta ir iki vartotojo atkeliauja banko produktai. Šis kelias – nuo idėjos iki įgyvendinimo – ilgas ir ne visada lengvas, sako GENERAL FINANCING BANKO Naujų produktų ir inovacijų departamento direktorė Laura Meškauskienė. Tačiau kiekvienas naujai sukurtas produktas, anot jos, teikia malonių emocijų: „Natūralu džiaugtis, kad padarėme tai, ko reikia ir klientui, ir organizacijai.“

L. Meškauskienė, pasakodama apie savo komandos – GENERAL FINANCING BANKO produktų kūrėjų – veiklą, pažymi, kad produkto idėja gali kilti bet kur – ją gali pamėtėti patys klientai, jos gimsta pardavimų metu, analizuojant rinką ir pan.


„Kai naujas sumanymas pasiekia mūsų departamentą, jį analizuojame, mėginame suprasti, kodėl ir kokio sprendimo mums reikia. Atsakę į sau užduotus klausimus, pradedame „pakuoti mintį“, kad galėtume išsiųsti ją įgyvendinimo link. Šiame etape glaudžiai bendradarbiaujame su kitais banko departamentais, kadangi bet kokio produkto kūrimas turi būti subalansuotas – jis turi nešti aiškią naudą klientams, atitikti visus teisės aktų reikalavimus, o reikalingi resursai tinkamai pamatuoti“, – pasakoja L. Meškauskienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad dabartinėje rinkoje, kurioje viena ryškiausių krypčių – skaitmenizavimas, verslas deda didžiules pastangas, kad įtiktų tobulėjančios ir vis reiklesnės visuomenės poreikiams.

„Pasaulyje atsirandančios naujos technologijos ir klientų poreikiai verslą verčia keistis, bet, mano supratimu, turėtų keistis ne tik verslas – svarbus ir valstybinio sektoriaus požiūris. Džiaugiamės, kad Lietuvos bankas aktyviai įsitraukęs į inovacijų skatinimą, tai papildomai motyvuoja ir mus. Tačiau ne visos valstybinės institucijos prisitaiko prie technologinės pažangos, ir kartais jaučiame dialogo tarp jų ir verslo, kalbant apie inovacijas, stygių“, – verslo aplinkos niuansus atskleidžia L. Meškauskienė.

Produktas palydimas iki kliento

GENERAL FINANCING BANKO Naujų produktų ir inovacijų departamento vadovė banke dirba jau 12 metų. „Juokauju, kad tuoj baigsiu antrąją mokyklą, kitas 12 klasių“, – sako L. Meškauskienė.

Karjerą organizacijoje dabartinė departamento vadovė pradėjo, dirbdama viename iš Kauno klientų aptarnavimo skyrių. Pasak jos, tiesioginio darbo su klientais patirtis ir dabar padeda geriau suvokti jų problemas bei jas spręsti, kuriant ar tobulinant esamus produktus.

Jos komandoje dirba 6 produktų vadybininkai, kurie yra pasiskirstę pagal tam tikras sritis, atsižvelgiant į jų kompetencijas – konkrečių produktų, funkcionalumo, kanalų, klientų poreikių išmanymą. Savo komandoje išanalizavę kuriamo produkto poreikį ir galimybes jį pritaikyti rinkoje, vadinamieji „produktistai“ jį perleidžia Informacinių technologijų departamentui, kur sprendžiama, kaip techniškai, funkciškai įgyvendinti sumanymą. „Produkto raidos kelias netrumpas – viskas priklauso nuo jo sudėtingumo ir į kūrimą įsitraukiančių šalių skaičiaus, tačiau mes dalyvaujame kiekviename produkto „pakavimo“ žingsnyje, kol jis yra atiduodamas į kliento rankas“, – sako L. Meškauskienė.

Pasiūlė mobiliąją programėlę

Tarp palyginti naujų GENERAL FINANCING BANKO produktų – praėjusiais metais sukurta mobilioji programėlė, kuri leidžia klientams sudaryti vartojimo paskolos sutartį, matyti buvusių ir esamų sandorių informaciją, sumokėti įmokas. Prie šio produkto kūrimo ir tobulinimo prisidėjęs Julius Miniotas, GENERAL FINANCING BANKO vyresnysis produktų vadybininkas, teigia, kad mobilioji programėlė padeda klientams lengviau valdyti jiems reikiamas paslaugas, tačiau atkreipia dėmesį, kad banko klientai paslaugomis pasinaudoti gali ir kitais kanalais.

„Pandemija tuos, kuriems tai įmanoma, išmokė dirbti nuotoliniu būdu. Kalbant apie bankus, nuotolinis klientų aptarnavimas telefonu ir skaitmeniniai aptarnavimo kanalai veikia lygiagrečiai. Nemanau, kad išmanūs kanalai visiškai pakeis tradicinį klientų aptarnavimą, tačiau akivaizdu, kad erdvės plėtotis skaitmeninėms paslaugoms ir kurti naujus sprendimus – labai daug“, – pažymi J. Miniotas.

Praėjusiais metais prie organizacijos prisijungęs pašnekovas sako, kad GENERAL FINANCING BANKE turi visas sąlygas įgyvendinti labiausiai dominančius projektus.

„Kai tik pradėjau čia dirbti, didžiulį įspūdį paliko naujoko įvedimas į organizaciją – buvau supažindintas su visais departamentais, turėjau ramaus laiko įsivažiuoti. Esant tokiam mikroklimatui, nenuostabu, kad visi motyvuotai atlieka savo užduotis“, – pastebi J. Miniotas.


Išskirtiniai 2020-ieji metai

Praėjusieji metai buvo išskirtiniai GENERAL FINANCING BANKUI, šiemet mininčiam 15 metų veiklos sukaktį. Justinas Muleika, GENERAL FINANCING BANKO generalinio direktoriaus pavaduotojas, pažymi – 2020-aisiais, kai buvo ruošiamasi banko startui, pasaulį užgriuvo pandemija.

„Šalia įtempto pasiruošimo virsmui banku prisidėjo ir netikėtos permainos. Visą klientų aptarnavimą turėjome nukreipti į nuotolines paslaugas, o saugodami darbuotojus – užtikrinti jiems nuotolinio darbo galimybes. Tačiau labai džiaugiamės, kad pavyko pasiekti visus šiuos tikslus – klientams buvo užtikrintas paslaugų prieinamumas, pradėjome veiklą kaip bankas, pasiūlėme rinkai indėlių paslaugas“, – pasakoja J. Muleika.

Tempą bei tvirtą komandos pojūtį tapimo banku laikotarpiu išskiria ir L. Meškauskienė.

„Buvome nusistatę griežtus terminus, iki kada turime viską padaryti, tad visa komanda susitelkė į tai, kad reikalingi darbai būtų atlikti laiku ir bankas sėkmingai startuotų“, – sako departamento vadovė.

Šiemet GENERAL FINANCING BANKAS planuoja pasiūlyti klientams indėlius internetu, stiprinti nuotolinius kanalus – mobiliąją programėlę, paslaugas internetu, telefonu.

J. Muleika, kalbėdamas apie tradicinių bankų perspektyvas skaitmenizavimo epochoje, sako neprognozuojantis „mirties“ tradiciniam klientų aptarnavimui.

„Tendencija, kai vis daugiau banko paslaugų persikelia į virtualią erdvę, buvo stebima jau kelerius metus, o pandemija šį procesą dar pagreitino. Klientai, naudodamiesi banko paslaugomis internetu ar kitomis nuotolinėmis priemonėmis, jaučia, kad tai – greičiau ir patogiau. Šiuo metu GENERAL FINANCING BANKAS, saugodamas klientus ir darbuotojus, visas paslaugas teikia nuotoliniu būdu, tačiau pagerėjus situacijai, atversime banko skyrius ir pakviesime klientus, prioritetą teikiančius gyvam aptarnavimui, juose apsilankyti“, – veiklos perspektyvas brėžia GENERAL FINANCING BANKO generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Susiję straipsniai

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button