General Financing Bankas 2020 07 02

Virsmas banku: padėjo patirtis, susitelkusi komanda ir pasauliniai partneriai

Virsmas banku

GENERAL FINANCING BANKO idėja įmonės vadovų galvose kirbėjo ilgą laiką. Tačiau tam, kad bankas galėtų sėkmingai startuoti po licencijos gavimo per pusmetį, teko parengti 181 dokumentą, sugulusį į 1.989 puslapius, pereiti licencijavimo ir bankinės sistemos bei kitų funkcionalumų parengimo darbui ir sėkmingos klientų patirties formavimui etapus.

Tapimo banku iššūkiai

„Kadangi „General Financing“ neketino teikti investicinių paslaugų, specializuoto banko paslaugų portfelis buvo tai, ko reikėjo įmonės tikslams ir klientų poreikiams patenkinti. Pirminė priežastis inicijuoti bankinės licencijos gavimą buvo savęs finansavimo poreikis, siekiant sumažinti priklausomybę nuo akcininko finansavimo bei pasiūlyti savo klientams platesnį paslaugų spektrą“, – pasakoja J. Markina-Čepienė.

Anot jos, įgyvendinant tokį projektą, svarbiausia – vadovų palaikymas. Taip pat komandos pasitikėjimas vienas kitu ir pagarba, aiškūs ir suprantami dalyvių vaidmenys, bendras tikslas, vienodas matymas, didelių tikslų skaidymas į mažesnius tikslus ir užduotis bei jų įgyvendinimas laiku. Suvaldyti ir įgyvendinti tokį projektą galima tik jį valdant kartu su stipria komanda, kurią „General Financing“ ir turėjo virsme į banką.

Iššūkių būta nemažai: Lietuvos ir Europos teisės aktų labirintų narpliojimas, procesų pritaikymas jų atitikčiai ir galiausiai – technologinis procesų įgyvendinimas.

„Su pastaruoju iššūkiu mums susidoroti padėjo patikimi ir į rezultatą orientuoti partneriai: bankinės platformos kūrėjai ir vystytojai „Mambu“ bei informacinių sistemų kūrimo ir integracijos profesionalai „Inventi“. Jie vidinei IT komandai leido sėkmingai susitvarkyti su iššūkiais ruošiantis bankinei veiklai“, – teigia GENERAL FINANCING BANKO vidaus audito tarnybos vadovė.

Pasitelkta pasaulinė patirtis

„Inventi“ GENERAL FINANCING BANKO sistemas integravo su Lietuvos banko mokėjimų sistema „CENTROlink“, Valstybine mokesčių inspekcija (VMI), Registrų centru (PLAIS).

„Patirtį su šiuo banku vertiname kaip sėkmingą: sutapo mūsų ambicijos ir požiūris į darbą, tad greitai radome sinergiją, – teigia Erika Maslauskaitė, „Inventi“ verslo plėtros vadovė. – Sėkmingai įgyvendinti projektą padėjo tai, kad esame sukaupę didelę patirtį dirbdami su didžiausiais bankinio ir finansinių technologijų sektoriaus klientais bei nugludinę procesus, kaip spręsti technologines problemas ir suvaldyti skirtingų šalių verslo lūkesčius. Šį kartą reikėjo lanksčiai ir operatyviai prisitaikyti prie kliento turimos pagrindinės bankinės sistemos funkcinių ir technologinių galimybių. Iš organizacinės pusės didžiausias ir ambicingiausias iššūkis buvo per 3 savaites įvykdyti Lietuvos banko paruoštus privalomus testavimo scenarijus, skirtus apdoroti SEPA mokėjimams per „CENTROlink“ sistemą, – tai sėkmingai įvykdėme kartu su banko specialistais.“

Pasaulinio vokiečių bankininkystės fintecho „Mambu“ EMEA regiono vykdantysis direktorius Eelco-jan Boonstra sako: „Mums buvo malonu padėti „General Financing“ plėsti verslą, įskaitant jų pagrindinį reikalavimą integruoti su „CENTROlink“ mokėjimo sistema, suteikiančia galimybę prisijungti prie bendros mokėjimų eurais erdvės (SEPA). Mūsų debesijos bankininkystės platforma dabar jau GENERAL FINANCING BANKUI leidžia lanksčiai prisitaikyti prie augančios klientų bazės poreikių“.

Sėkmę lėmė komandinis darbas

Vygandas Jonušas, GENERAL FINANCING BANKO informacinių technologijų departamento direktorius, sako, kad „IT sistemų sukūrimas banko funkcijoms – tik dalis proceso“. Reikėjo nuspręsti, kokių paslaugų, technologijų, naujų produktų reikės ir būtent jiems sukurti sistemas.

„Sudėtingiausia ir, matyt, didžiausias iššūkis buvo, kad viena IT komanda turėjo ir per penkiolika metų sukurtas sistemas palaikyti, ir kurti naujas, reikalingas bankui. Paskutinėmis savaitėmis prieš banko startą užklupus koronavirusui, turėjome pradėti dirbti visiškai kitaip – pasakoja V. Jonušas. –Ne mažesnis iššūkis buvo ir tai, kad tampant banku keitėsi reguliavimai ir reikalavimai, – taigi komanda turėjo išsamiai juos išanalizuoti, kad sukurtume griežtus reikalavimus tenkinančius produktus, o taip pat užtikrintume naujų produktų funkcionalumą ateityje, jų atitikimą įstatymams, o taip pat patrauklumą jais besinaudojantiems klientams.“

Anot jo, užgriuvus COVID-19 vos per savaitgalį susiorganizuota dirbti iš namų.

„Tai mums nebuvo staigmena, nes esame testavę įvairius scenarijus, kurių vienas ir buvo – jei prireiktų dirbti ne biure. Dabar toks darbas atrodo natūraliai. Nors, turiu pripažinti, teko daug improvizuoti, pasitelkti naujovių valdant projektus ir keisti nusistovėjusias procedūras bei keistis pačiam, reaguoti labai dinamiškai ir operatyviai į besikeičiančias situacijas, greičiau priiminėti sprendimus“, – prisimena V. Jonušas.

Bet, anot jo, gal dar didesnis iššūkis buvo emocinis, – kaip biure darniai veikusi komanda dirbs ne kartu, o kiekvienas savo namuose.

„Pasirodė, kad mūsų komandos narių savidisciplina labai aukšta. Sukaupę 15 metų įdirbį esame stipri komanda dirbant net per atstumą, nes turėjome aiškų ir didelį tikslą – sukurti banką“, – konstatuoja GENERAL FINANCING BANKO informacinių technologijų departamento direktorius.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button