Naudinga žinoti 2020 07 06

Ar pasiekėme elektromobilių lūžio tašką?

Elektromobilis

„Regitros“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 529 tik elektra varomi lengvieji automobiliai (162 naujų, 367 – naudoti), šiemet iki birželio 1 d. – 324 (120 naujų, 204 – naudoti). Aplinkos projektų valdymo agentūros duomenimis, balandį startavus Vyriausybės kompensacijai už įsigytą elektromobilį jau gauti 105 prašymai.

Pavasarį startavus elektromobilių įsigijimo skatinimo priemonei, fiziniai asmenys už įsigytą naudotą elektromobilį galės gauti 2 000 Eur, o už naują – 4 000 Eur kompensaciją. Papildoma 1000 Eur kompensacija bus skiriama pareiškėjui, sunaikinusiam seną transporto priemonę. Iki 2021 vasario 1 d.

Laurynas Boguševičius, „Deals on Wheels“ įkūrėjas Vyriausybės žingsnį skatinti elektromobilių populiarumą šalyje jų pirkėjams kompensuojant atitinkamą sumą, priklausomai nuo to įsigyjamas senas ar naujas automobilis, vertina itin palankiai.

„Nors skiriamos kompensacijos suma nėra didelė, pirkėjo sprendimą jau gali nulemti. Ypač to, kuris jau svarsto pereiti, pavyzdžiui, nuo dyzelinio automobilio prie elektromobilio. Šiuo metu elektromobilis Lietuvoje yra nišinis produktas, kuris renkamasis propaguojant ekologišką gyvenimo būdą. Taigi kompensacija elektromobiliams įsigyti yra puikus būdas rinkai sujudinti“, – apie elektromobilių transporto skatinimą sako L. Boguševičius.

Šalyje pradėtą taikyti realią elektromobilių populiarinimo priemonę palankiai vertina ir GENERAL FINANCING BANKO Pardavimų departamento direktorius Tadas Čekavičius.

„Tikiuosi, kad ši priemonė leis padvigubinti elektromobilių skaičių šalyje ir elektra varoma transporto priemonė nebebus tik ekologišką gyvenimą propaguojančiųjų ar entuziastų pasirinkimas. Dažnai vyrauja įsitikinimas, kad elektromobilių kaina, palyginus su vidaus degimo variklius turinčiomis transporto priemonėmis, yra gana didelė ir eiliniam pirkėjui sunkiai prieinama. Tačiau, pasinaudojus ypač palankiais autolizingo pasiūlymais ir šiuo metu taikoma kompensacija pirkėjas gali galvoti apie tikrai gerą elektra varomą transporto priemonę“, – sako T. Čekavičius.

Kitas žingsnis, anot L. Boguševičiaus, skatinant elektromobilių populiarumą šalyje – elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Jei norima elektromobilių proveržio, būtina pasirūpinti tinkamos infrastruktūros sukūrimu.

„Pavyzdžiui, Lietuva galėtų rinktis Didžiosios Britanijos pavyzdį, kai verslams Vyriausybė nemokamai dovanojo mažus žemės lopinėlius, kad šie juose įrengtų elektromobilių įkrovimo stoteles“, – puikiai pradėjus nesustoti ragina „Deals on Wheels“ įkūrėjas.



bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button