GFB komanda 2019 04 08

Sertifikatai liudija apie įmonės sėkmingai išlaikytus egzaminus

Laura Meskauskiene3 1024x768

 Ar pasitikėtumėte odontologijos klinika, grožio salonu ar kita įmone, jeigu jie dirbtų be atitinkamų veiklos sertifikatų? Ta pati situacija ir su vartojimo kreditus teikiančiomis įmonėmis. Po vidinių ir išorinių auditų „General Financing“ šiemet sėkmingai atnaujino savo turimus tarptautinius sertifikatus.

Informacinių technologijų ir inovacijų departamento projektų vadovė Laura Meškauskienė mūsų tinklaraščiui papasakojo apie sertifikatų svarbą ir kokią naudą iš to gauna klientai.

Kodėl įmonei svarbu turėti sertifikatą?

Pirmiausia norėčiau patikslinti, jog turime ne vieną, o tris sertifikatus, susijusius su kokybe, IT saugumu ir IT paslaugų valdymu (visus tris kartu sudėjus juos vadiname „Integruota vadybos sistema“).

Kodėl įmonės pasirenka turėti vieną ar kitą sertifikatą? Atsakymas būtų paprastas: kaip iš dviejų, iš pažiūros panašių prekių, išsirenkame vieną.

Įsivaizduokite: namuose ruošiate vakarienę ir ieškote, kur įsigyti gražią jautienos sprandinę. Turite dvi galimybes: eiti į turgų ir pirkti sprandinę pas ūkininką, kuriam tai nėra pagrindinė veikla, o tiesiog produkcijos realizavimas, arba ieškote specializuotų mėsos parduotuvėlių, kurios turi sertifikatus, pažyminčius, jog jų parduodama prekė atitinka aukščiausius kokybės standartus, yra ekologiška, o ne tik patikrina veterinarijos inspekcijos, kad prekę galima vartoti.

Tikėtina, kad žmonės, vakarienę ruošiantys retai, norės ją pagaminti iš produkto, įsigyto būtent tokioje parduotuvėje, o ne tik pasitikės ūkininko žodžiu, kad bus „labai skanu“.

Tai visiškai nereiškia, kad vienas ar kitas pasirinkimas yra blogas, o prekė pas ūkininką yra prastesnė, tačiau žinojimas, jog įsigyji sertifikuotą prekę, mums sukelia daugiau pasitikėjimo ir įmone, ir produktu.

Taip yra ir su „General Financing“ sertifikatais: yra žmonių, kurie į juos nekreips visiškai jokio dėmesio ir pasikliaus rekomendacijomis arba savo patirtimi; bet yra žmonių, kuriems reikia daugiau.

O mes to ir siekiame: parodyti visiems žmonėms, kad esame kokybiški ir saugūs, net tik dėl to, jog mes taip manome ir tai sakome, bet ir dėl to, jos tai patvirtina ir aukščiausius reikalavimus keliantys ir pasaulyje pripažinti sertifikavimo centrai.

Ką klientui parodo faktas, kad įmonė turi sertifikatą?

Kaip ir minėjau, tai parodo, jog įmonė ne tik pati suformuoja nuomonę apie save, kad jos paslaugos yra geros ir kokybiškos, bet pasako, kad ji „nuolat laiko egzaminus“ ir gauna gerus pažymius iš nepriklausomų mokytojų.

Kokią naudą klientui suteikia „General Financing“ turimi sertifikatai?

Integruotos vadybos sistemos nauda galbūt nėra tokia akivaizdi, tarkime, ji neužtikrina, kad atėjęs pas mus klientas tikrai gaus paskolą, tačiau tai padeda užtikrinti, kad klientas gaus būtent tokią paslaugą, kokią ir siūlome.

Pavyzdžiui, kokybine prasme – klientas laiku gaus pinigus (sertifikatas mus įpareigoja imtis papildomų kontrolės priemonių tai užtikrinti: nuolat tikrinti, ar pavedimai yra daromi laiku, o pastebėjus klaidas – jas ištaisyti ir imtis priemonių, kad tokie atvejai nepasikartotų).

Saugumo prasme – turime laikytis įstatymo reikalavimų, tačiau įstatymas mūsų neįpareigoja saugoti savo sistemų nuo, tarkime, piktavalių, bandančių pakenkti. ISO 27000 sertifikatas pažymi, kad mes imamės visų priemonių apsaugoti savo kasdieninę veiklą ir sistemas, o klientui, pavyzdžiui, tai reiškia, kad mes visuomet būsime pasiekiami ir niekas nesutrukdys mums atsakyti į kliento klausimus čia ir dabar (neprisidengiant techninėmis kliūtimis, kad neveikia el. paštas ir problemos išspręsti greitai negalime).

Nė vienas sertifikatas nėra vaistas ir pats savaime neišsprendžia mūsų bėdų, bet jie tarnauja kaip dar vienas įrankis, padedantis jas įveikti. Svarbiausia gera kliento patirtis!

Kaip gaunami tarptautiniai sertifikatai? Kas prižiūri, kaip jų laikomasi?

Tarptautinius ir visame pasaulyje pripažintus standartus kuria Tarptautinės Standartizacijos Organizacija (angl. International Organization for Standartization, ISO), įkurta dar 1947 metais, o administruoja akreditavimo ir atestavimo įstaigos.

Įmonės, norinčios įsidiegti bet kokią tarptautinius standartus atitinkančią vadybos sistemą ir gauti tai pažymintį sertifikatą, turi praeiti visą sertifikavimo procedūrą. Kitais žodžiais – išlaikyti jau minėtą „egzaminą“, kuris pažymi, kad įmonė atitinka visus vadybos sistemos reikalavimus.

Mūsų atveju, įsidiegti vadybos sistemas mums padėjo bendra Lietuvos – Vokietijos įmonė UAB „TUV UOLEKTIS“ (tai Vokietijos vadybos sistemų ir personalo sertifikavimo įstaigos TÜV Thüringen e.V. padalinys Lietuvoje). Bet kokios vadybos sistemos sertifikatas įmonei išduodamas 3 metas, tačiau per tuos metus akredituotos organizacijos atlieka priežiūros vizitus.

„General Financing“ priežiūros vizitai (paprasčiau vadinami išorės auditais) atliekami kasmet, todėl tai verčia pasitempti. Priežiūros vizito metu akredituota organizacija patvirtina arba ne, kad įmonė veikia taip, kad rekomenduota standartas.

Procesas nėra paprastas. Dalis įmonių nesiryžta sertifikuotis vien dėl to, kad tai nėra pigu, o svarbiausia dėl to, kad reikia vis tobulėti. Neatitinkant vadybos sistemos reikalavimų, sertifikavimas gali būti nutrauktas. Tiesa, jį sustabdyti gali ir pati įmonė savo noru. Taigi, reikia džiaugtis, kad visų pastangomis šiuos sertifikatus turime, nes akivaizdu, jog tai – ne kiekvienam!

Sertifikatai pažymi, kad mes siekiame nuolatinio gerinimo vardan klientų. Kaip tik neseniai mūsų generalinis direktorius yra priminęs: viskas priklauso tik nuo mūsų pačių ir dažnai atsiduriame ten, kur mes norime.

Galbūt ir sertifikatus turime ne be priežasties? Mes koncentruojamės į klientą ir imamės visų priemonių, kad atsidurtume kliento batuose, kad suprastume jo poreikius, kad duotume tai, ko klientui reikia.

Ne veltui turime puikiai dirbančius klientų aptarnavimo specialistus ir telemarketingą, kurie ne tik atlieka kasdienius darbus, bet ir reaguoja, palaiko klientą už rankos, jei reikia, ir vis mokosi ir mokosi kaip tą daryti geriau!

Turime visą skolų išieškojimo skyrių, kuris ne tik kaip budelis bando susigrąžinti, kas įmonei priklauso, bet padeda žmonėms spręsti net ir kebliausias jų problemas.

Turime ir Sėkmingos klientų patirties vadovą, nuolat besistengiantį pasimatuoti kliento batus, net jei tai yra 35 numerio aukštakulniai ar 47 dydžio batai.

Ir visus mus – besistengiančius dirbti vardan kliento ir tos taip laukiamos grąžos. Sertifikatai – tai nematomos rankos, bandančios prisidėti prie tobulėjimo, kuriam ribų nėra.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button