Naudinga žinoti 2019 01 10

Rožiniai Dakaro ekipažai

Camelia Liparoti

Rožiniai ne dėl to, kad ekipažų automobiliai nudažyti rožine spalva ar komandos narių drabužiai tokio kolorito. Rožiniai, nes šių ekipažų pilotas ir šturmanas yra moterys. Žinoma, sakyti, kad rožinė yra moteriška spalva, labai jau stereotipiška, tačiau kas paneigs, kad ji nekelia asociacijų su dailiosios lyties atstovėmis.

100 proc. moteriški ekipažai šiais metai Dakare yra du. Ir kas įdomu, tokių komandų šiose lenktynėse dar nėra buvę. Iki šiol maratonuose pilotės erdve automobilyje dalindavosi su šturmanais vyrais arba vyrai lenktyniaudavo šalia turėdami šturmanę moterį. Šiais metais Dakare turime naujovių.

Sekate „General Financing team Pitlane“ rezultatus Dakare? Jei įdomu tuo pačiu žvilgtelėkite ir kaip sekasi ekipažui Nr. 371 C.A.T RACING YAMAHA ir Nr. 385 GIRLSFORDAKAR.

C.A.T. RACING YAMAHA komanda

Ekipažo C.A.T. RACING YAMAHA narės – senos Dakaro vilkės: pilotė Camelia Liparoti ir šturmanė Rosa Romero Font. Pavyko jas abi „pagauti“ dar pirmosiomis Dakaro dienomis. Sportinių automobilių techninės patikros eilėje jos stovėjo per kelis automobilius nuo „General Financing team Pitlane“ bolido. Puikiai nusiteikusios merginos, palinkėjus joms sėkmės įveikiant Dakarą, atsakė, kad kitaip ir negali būti.

Italei Camelijai, blondinei su dviem ilgomis kasytėmis, šis Dakaro ralis yra vienuoliktas. Devynis kartus ji pasiekė finišą. 8 kartus Dakare ji vairavo keturratį – transporto priemonę, kurios valdymui reikia jėgų ir ištvermės.

Žurnalistė-fotografė, susižavėjusi automobilių sportu, mėgsta aktyviai leisti laiką sportuodama kalnuose (slidinėja ir bėgioja), yra stipri fiziškai ir ištverminga bei jaučiasi visiškai pasiruošusi Dakaro iššūkiams Peru smėlynuose. Jai patinka smėlis ir technikos, kurių reikia, norint jį įveikti.

2018 metais Camelia, keturratį iškeitusi į bagį, Dakarą baigė užėmusi 5-ąją vietą savo klasėje. Sportininkė liko ištikima komandos rožinei spalvai, leidžiančiai greitai atpažinti moteriškąjį ekipažą, komandos narius bei stovyklą.

„Man patinka tai, kad Dakaras yra ilgas ir sudėtingas. Turiu bėgiko dvasią ir kai kiti dalyviai dėl nuovargio sulėtėja, aš sukandu dantis ir kovoju toliau. Šiais metais kova bus atkakli, dėl trumpesnio lenktynių laiko yra būtina gebėti gerai ir greitai važiuoti“,  – sako Camelia.

Lenktynininkė vis dar pratinasi prie savo naujojo automobilio ir čia jai padeda praėjusių metų Dakaro patirtis lenktyniaujant su bagiu bei dalyvavimas Mergouza ralyje. Jos pagrindinis tikslas šiais metais – vėlgi finišuoti kaip galima aukštesnėje pozicijoje.

„Ir labai džiaugiuosi galėdama šiuo iššūkiu ir nuotykiu dalintis su savo šturmane Rosa. Esame 100 proc. moteriškas ekipažas. Dvi lotynų kilmės moterys“, – emocijomis dalinosi lenktynininkė.

Rožinio ekipažo šturmanė Rosa Romero Font yra žymiojo Dakaro piloto Nani Roma žmona. Tačiau ne tik dėl to ši 49-erių metų ispanė yra žinoma motosporte. Jos sportinėje karjeroje – 7 Dakarai. Tiesa, juose ji dalyvavo vairuodama motociklą.

Pirmą kartą startavusi 2006 ir nefinišavusi, paskutinį kartą šį sunkiausią bekelės maratoną ji įveikė praėjusiais metais užėmusi 53 vietą. Ne lenktynių metu gyvenanti kaime su šunimis, katėmis ir arkliais, auginanti tris vaikus, vadovaujanti savo vyro vardo fondui, Rosa mėgsta ilgus pasivaikščiojimus ir slidinėjimą. Iš pažiūros skirtingas moteris vienija vienas tikslas – būti pirmuoju moterišku ekipažu, pasiekusiu Dakaro finišą.

GIRLSFORDAKAR

Kitas moteriškas Dakaro ekipažas jau komandos pavadinimu transliuoja savo ypatingumą. GirlsforDakar – pirmasis moteriškas ekipažas Dakare vairuojantis bagį (Side by Side klasėje).
Pilotei Annett Fischer šių metų Dakaras yra pirmasis.

„Be jokios abejonės tai yra didžiausias mano gyvenimo nuotykis. Dalyvauti Dakare tai tas pats, kas kitiems sportininkams dalyvauti Olimpinėse žaidynėse“, – sako Annett, kuri, beje, sužinojusi, jog esu iš Lietuvos, pasisakė praėjusiais metais buvusi mūsų šalyje.

Nuo 2012 metų Annett yra X-raid MINITeam fizioterapijos specialistė. 2018 metais aktyviai pradėjusi ralistės karjerą, dabar ji jau Dakare.

„Manau, kad per daug mažai moterų dalyvauja ne tik raliuose, tačiau motosporte apskritai. Nematau priežasčių, kodėl jos neturėtų būti šiame sporte, nes lenktyniaujant automobiliu jokio skirtumo, kas už vairo – moteris ar vyras.

Abiejų lyčių sportininkai yra pajėgūs dalyvauti ir įveikti ralį. Noriu pasakyti visoms moterims, kad dalyvauti ralyje yra nuostabu. Kovoji prieš gamtą, kovoji su savimi. Manau, kad psichologinė stiprybė yra svarbiausia dalyvaujant bekelės raliuose, turi žinoti savo ir savo automobilio ribas“.

Naujokė Annett pašonėje turi ypatingai patyrusią kolegę šturmanę Andrea Peterhansel. 13-ą kartų Dakarą laimėjusio profesionalaus piloto Stéphane Peterhansel žmonai šis maratonas taip pat toli gražu ne naujiena. Jame ji dalyvavo jau dešimt kartų.

Keturis kartus, vairuodama motociklą, ji finišavo tarp geriausiųjų, 2004 metais pilotuodama automobilį ji pasiekė 5-ąją vietą, o 2011 metais Dakarą įveikė sunkvežimio komandoje. Be Dakaro Andrea yra dalyvavusi daugiau nei 100 įvairų ralių su motociklu, keturračiu, automobiliu, bagiu ir sunkvežimiu.

Šiais metais ji asistuoja Annett ir turi svajonę bei tikslą 2020 metų Dakare startuoti bendrame ekipaže su savo vyru Stephane Peterhansel.

„Šis Dakaras yra didžioji Annett svajonė ir aš esu pasiruošusi jai padėti. Turime geras sąlygas, gerą automobilį ir komandą, tad tikiuosi, mums pavyks. Siekiame savo geriausio įmanomo rezultato“, – sako šturmanė.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button