Naudinga žinoti 2016 06 06

10 svarbiausių patarimų perkantiems naują dviratį

dviratis

Kaip išsirinkti naują dviratį? Kokių dalykų nevalia praleisti pro akis? Ar galima išsiversti be specialisto konsultacijos? Raskite svarbiausius atsakymus ir drauge su mumis ruoškitės šių metų „Velomaratono“ startui.

Dviračio pirkimas – atsakinga užduotis. Nuo jos ne tik priklauso jūsų važiavimo komfortas bei saugumas, bet ir kiek ilgai džiaugsitės naujai įsigytu dviračiu. Į kokius svarbiausius kriterijus atkreipti dėmesį ir kaip išsirinkti patariame drauge su „Dviračių arenos“ specialistais.

1.      Nuspręskite, kokio dviračio tipo norite
Jūsų važiavimo tipas lemia ir jūsų dviračio tipą. Todėl pirkdami tiek dėvėtą, tiek naują dviratį pirmiausia pagalvokite, kaip ir kur su juo važinėsite. O prieš priimdami sprendimą, užduokite sau tokius klausimus:

Galbūt kartais man reikės skubėti ir norėsiu važiuoti labai greitai?
Kokioje vietovėje dažniausiai važinėsiu?
Ar norėsiu su savimi vežiotis daug daiktų?
Kokiais paviršiais važinėsiu?
Atsakymai į šiuos klausimus padės susiaurinti paiešką ir išsirinkti geriausiai jūsų gyvenimo būdui tinkantį dviratį.

2.      Koks dviratis tinka, jeigu mėgstate greitį
Jeigu ketinate važiuoti greitai ir neplanuojate su savimi vežiotis daug daiktų, plentinio arba „fitness“ tipo dviratis padės ten, kur jums reikia, atsirasti žymiai greičiau. Tačiau turėkite minty, kad toks dviratis yra visiškai netinkamas važiuoti bekele.

3.      Ką rinktis gyvenant kalvotoje vietovėje
Jeigu gyvenate kalvotoje vietovėje, tuomet žvalgykitės dviračio su daugiau žemų pavarų. Kuo lengvesnė pavara, tuo lengviau minti. Išorinės pavaros turi platų diapazoną, todėl yra tinkamiausios. Be to, pravers lengvas dviratis su lengvais ratais. Kuo lengvesni ratai, tau greičiau įsibėgėja dviratis, todėl reikia mažiau jėgų, o tai labai svarbu minant dviratį kalvotoje vietovėje. Jeigu važinėjate gera danga (pvz. asfaltu) arba mieste, patartina rinktis dviratį be amortizatorių arba su rakinama ar blokuojama amortizacija. Važiuojant amortizatoriai sugeria ir minimo jėgą, todėl važiuojant be jų, sutaupysite jėgų. Taip pat pravers siauros, aukšto slėgio padangos. Kuo kietesnė padanga, tuo mažiau jėgos ji sugeria.

4.      Jeigu ketinate vežiotis daug daiktų
Jeigu dviratis jums yra ne tik susisiekimo, bet ir daiktų transportavimo priemonė arba jeigu ketinate leistis į ilgas keliones, tuomet rinkitės turistinį dviratį. Arba tokį, prie kurio būtų galima prikabinti papildomą bagažinę. 

5.      Dviračio tipas – pagal trasos paviršių
Priklausomai nuo to, kokia trasa (geru asfaltu, dviračių takais, žvyru, miško keliukais ar bekele) dažniausiai važinėjate, reikėtų atitinkamai pasirinkti dviračio tipą. Prieš apsisprendžiant taip pat reikia apgalvoti, kokie yra jūsų važiavimo dviračiu įpročiai ir kokiu tikslu dažniausiai minate.

Kuo skiriasi pagrindiniai dviračių tipai?

Plentinis dviratis yra lengvas, sportiškos sėdėsenos dviratis lengvais ratais. Toks dviratis yra skirtas važinėti gerais kelias (daugiausiai lygiu asfaltu). Plentinis dviratis neturi amortizatorių, jo siauros, aukšto slėgio padangos bei lengvi ratai leidžia greitai įsibėgėti ir lengviau užminti į kalną. Toks dviratis nėra labai komfortiškas, bet itin greitas gerame kelyje. Reikia turėti minty, kad plentinis dviratis yra skirtas sportui ir važinėti didelius atstumus gerais keliais.
Pasižvalgykite po plentinių dviračių modelius.

Kalnų dviratis yra skirtas važinėti sunkiai pravažiuojamais keliais ir bekele. Plačios, žemo slėgio padangos puikiai sukimba su kelio danga. Kalnų dviračiai dažniausiai turi priekinį, o kartais – ir galinį amortizatorių. Jis padeda dviračiui išlikti stabiliu važiuojant nelygiu reljefu ir jaustis komfortiškai sunkiai pravažiuojamuose keliuose. Kalnų dviračiai naudojami ir sportui. Toks dviratis jums puikiai tiks, jeigu dažnai važinėjate prastais keliais arba miške.

Kroso dviratis yra tarpinis variantas tarp miesto, kalnų ir plentinio dviračio. Tokie dviračiai yra labai universalūs, jie yra skirti važiuoti mišria kelio danga. Kroso dviratis dažniausiai turi priekinį mažos eigos amortizatorių, o jo padangos yra vidutinio pločio ir slėgio. Toks dviratis puikiai tiks važinėti į darbą ir leidžiantis į savaitgalio išvykas parke ar miško keliukais.

Miesto dviratis yra skirtas važiavimui kieta kelio danga. Jis paprastai turi vidutinio pločio padangas, gali turėti ir amortizatorius. Paprastai miesto dviratis yra pilnai sukomplektuotas (su kojele, purvasargiais, apšvietimu), turi daugiau vairo padėties reguliavimo galimybių bei patogią sėdynę. Dėl tokios komplektacijos jis paprastai būna kiek sunkesnis.

Dviračio kaina priklauso nuo jo komplektacijos ir detalių kokybės. Taisyklė paprasta: norint pagaminti dviračio dalį, kuri būtų lengvesnė, tvirtesnė ir tikslesnė, reikia daugiau kaštų, todėl dviratis brangsta. Tokie priedai, kaip purvasargiai, šviesos ir pan. taip pat kelia dviračio kainą.

6.      Jeigu negalite apsispręsti dėl tipo
Mūsų patarimas – pasiskolinti skirtingų tipų dviračius iš draugų ar pažįstamų, pamėginti su jais pavažinėti ir pažiūrėti, kuris geriausiai tinka jūsų važiavimo stiliui. Taip pat galite ateiti į specializuotą dviračių parduotuvę, kur jums dažniausiai leis išbandyti kelių tipų dviračius ir patars, kuris variantas jums geriau tiktų.

7.      Kokį rėmą rinktis?
Šiuo metu populiariausi yra aliuminiai dviračių rėmai, nes jie yra lengvesni už plieninius ir pakankamai patvarūs. Tačiau dviračių ekspertai dažniausiai pataria rinktis plieninį rėmą, nes jis yra tvirtas ir netgi po avarijų, kurių metu buvo sulenktas, jis gali būti ištiesintas ir išlaikyti pradines savybes.

Anglies pluošto rėmas yra lengvas ir labai gerai sugeria vibracijas. Karboninį rėmą dažniausiai renkasi sportininkai, nes jie yra patys lengviausi. Gerų rėmų storis skirtingose vietose skiriasi. Ten, kur apkrovos mažos, jie yra plonesni, taip mažinant dviračio svorį. 

8.      Kokie vidutiniai dviračių svoriai?
Priklausomai nuo to, kokio tipo yra dviratis, skirsis ir suvokimas, ką galima laikyti lengvu dviračiu. Plentinį dviratį lengvu galima laikyti nuo maždaug 8,5 kg, kalnų – nuo 12 kg, kroso – nuo 11 kg, o miesto – nuo 13 kg. Žinoma, reikia turėti minty, kad sportininkui ir 8 kg dviratis gali atrodyti sunkus, o paprastam žmogui 12 kg – lengvas. Dviračio svoris yra išties gana subjektyvus klausimas.

9.      Rinkitės savo dydžio dviratį
Taip pat nepamirškite, kad svarbu išsirinkti savo dydžio dviratį. Pirmiausia patikrinkite, ar dviratis jums ne per didelis. Apžerkite rėmą ir pilnomis pėdomis remkitės į žemę. Nuo dviračio rėmo iki jūsų tarpukojo turėtų būti bent kelių centimetrų atstumas. Jeigu liečiatės prie rėmo – dviratis jums yra per didelis. Be to, griūnant arba avarijos metu su per dideliu dviračiu galite stipriau susižaloti.

Patikrinti, ar dviratis jums nėra per mažas, galėsite juo apsukę kelis ratukus. Minant pedalus jūsų koja turėtų išsitiesti 99 procentais. Jeigu visą laiką mintumėte sulenkta koja, galite sužaloti kelius. Jaučiate, kad kojos pilnai neištiesiate? Pamėginkite aukščiau kilstelėti dviračio balnelį. Vis tiek lenkiate koją? Deja, bet šis dviratis jums per mažas.

10.  Beveik nusprendėte? Atlikite testinį važiavimą
Pabandykite važiuoti be rankų ir stebėkite, ar dviratis toliau važiuoja tiesiai. Išbandykite visas pavaras. Ar jos lengvai persijungia? Ar minant padangos nesitrina į ratlankį? Ar negirdite girgždėjimo ar kitokių įtartinų garsų? Dauguma specializuotų dviračių parduotuvių leidžia prieš perkant dviratį išbandyti jį lauke. Būtinai pasinaudokite šia galimybe.

Jei svarstote įsigyti dviratį susipažinkite su pirkimo išsimokėtinai galimybe.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button